• Názov projektu:  Turiec do Európy, Európa do Turca

  • Číslo projektu: 2023-1-SK01-KA121-VET-000128910

  • Termín: 17.06.-19.06.2024

  • Počet účastníkov: 6

  • Miesto:  Olomouc, Česká republika

  • Partneri: EuroCenter4mobility

Na začiatok…

Na začiatku júna sme spolu s partnerom z Olomouca otvorili prvý kurz pre pedagógov s názvom „Marketingové Mistrovství – Jak školy mohou excelovat na sociálních sítích a efektivně využívat umělou inteligenci.“ Cieľom tohto kurzu bolo zlepšenie si zručností a taktiež aj vedomostí pedagógov na lepšiu propagáciu školy na sociálnych sieťach.

O kurze…

Tento kurz poskytol pedagógom základné znalosti a praktické zručnosti na efektívne využívanie umelej inteligencie a úspešnú propagáciu škôl na sociálnych sieťach. Bol špeciálne prispôsobený potrebám pedagógov, kurz obsahoval konkrétne pokyny a praktické cvičenia pre aplikáciu získaných zručností v reálnych situáciách.

Kurz viedla naša lektorka Mirka, ktorá prvý deň začala úvodom do sociálnych sietí a ich využitia pre školy. Povedala pár slov o najpoužívanejších sociálnych sieťach (Facebook, Instagram..) a uviedla výhody a nevýhody jednotlivých platforiem v kontexte škôl. Prebrala s účastníkmi algoritmy sociálnych médií a ich vplyv na dosah a angažovanosť, základy práce s algoritmami či rôzne praktické typy na maximalizáciu dosahu. Branding alebo tzv. označenie je tiež niečo čo pedagógov zaujalo tak ako aj propagácia školy na sociálnych sieťach. Praktizovali rôzne cvičenia na vytváranie atraktívnych a presvedčivých príspevkov alebo sa snažili o vytvorenie a udržiavanie jednotného vizuálneho a komunikačného štýlu.

Na druhý deň sa účastníci venovali copywritingu pre sociálne siete – základom efektívneho copywritingu, ako písať texty, ktoré zaujmú či význam kľúčových slov a hashtagov. Poobede spoznali grafický editor Canva, ktorý je výborný na tvorbu príspevkov na sociálne siete. Vytvárali za pomoci predlôh rôzne typy príspevkov, pracovali s inými pedagógmi v skupinách.

Posledný deň kurzu patril využitiu umelej inteligencii v správe školských sociálnych sietí. Ako vieme AI využívať v marketingu a komunikácii a čo to vlastne AI je. Zoznámili sa s ChatGPT či Editee, zistili aké praktické cvičenia môžu za pomoci umelej inteligencie vykonávať, ako môžu vďaka nemu vytvárať príspevky na Instgram a text k nim.

Voľný čas…

Okrem veľmi „nabitého“ programom kurzu, mali možnosť vo svojom voľnom čase pedagógovia možnosť spoznať aj mesto Olomouc a zaujímavosti o ňom. Prvý deň ich čakala 2-hodinová komentovaná prehliadka centra mesta, ktorá bola zakončená organizovanou večerou v originálnej českej hospodě. Nasledujúci sa zúčastnili organizovanej prehliadky miestneho pivovaru „Chomout“, ktorý bol spojený s ochutnávkou a večerou.

Na záver…

Veríme, že sa prvý kurz tohto zaujímavého typu pedagógom páčil… Na jeseň však pokračujeme „Marketingové Mistrovství“ č.2!