K.A.B.A. SLOVENSKO je oprávneným poskytovateľom inovačného vzdelávania, a preto môže v spolupráci so školami, školskými zariadeniami a zriaďovateľmi poskytovať aj aktualizačné vzdelávanie pre vybrané kategórie pedagogických a odborných zamestnancov v zmysle Zákona 138/2019 Z.z.
Čo je aktualizačné vzdelávanie
Aktualizačné vzdelávanie sa organizuje ako schválený jednoduchý program prostriedok aktualizačného vzdelávania v rozsahu najmenej 10 hodín za školský rok a najviac 24 hodín za školský rok. Program a rozsah schvaľuje riaditeľ školy, školského zariadenia a v závislosti od svojich potrieb upraví rozsah aktualizačného vzdelávania.
Cieľom aktualizačného vzdelávania je podľa potrieb zriaďovateľa, školy, školského zariadenia alebo sociálnej pomoci
- udržiavanie alebo obnovovanie profesijných kompetencií potrebných na výkon pracovnej činnosti
- získavanie nových vedomostí a informácií o zmenách v právnych predpisoch výchovno-vzdelávacích programoch, pedagogickej dokumentácii
- získanie nových vedomostí a zručností v konkrétnej oblasti pracovnej činnosti
PONUKA aktualizačného vzdelávania
Ponúkame Vám aktualizačné vzdelávanie zamerané na rozvoj kľúčových kompetencií a kariérové poradenstvo a profesijná orientácia (vidˇ. inovačné vzdelávanie), zmeny školského kurikula s konkrétnym zameraním obsahu a aktivít na hodnotenie vzdelávacích výsledkov žiakov – schopnosť hodnotiť aj získané spôsobilosti, kompetencie žiakov a využívanie inovatívnych foriem vyučovania s dôrazom na aktívne učenie sa žiakov v zmysle cieľov nového kurikula. Aktualizačné vzdelávanie je zamerané aj na inkluzívne vzdelávanie s konkrétnym zameraním obsahu a aktivít na:
- prispôsobenie vyučovacieho procesu tak, aby zohľadnil individuálne potreby žiaka
- komunikáciu
- inkluzívnu klímu triedy/školy
- výchovu a vzdelávanie žiakov v inkluzívnych triedach a skupinách
- inovatívne formy, metódy a postupy v inkluzívnom vzdelávaní
1. KĽÚČOVÉ KOMPETENCIE AKO ZÁKLAD PROFESIJNÉHO ROZVOJA PEDAGOGICKÉHO A ODBORNÉHO ZAMESTNANCA
- bližšie informácie TU
2. KARIÉROVÉ PORADENSTVO A PROFESIJNÁ ORIENTÁCIA PRE ZŠ ALEBO SŠ
- bližšie informácie TU
3. ROZVOJ KĽÚČOVÝCH KOMPETENCIÍ PEDAGÓGA A ODBORNÉHO ZAMESTNANCA V INKLUZÍVNOM VZDELÁVANÍ
VÝZNAM MÄKKÝCH ZRUČNOSTÍ V INKLUZÍVNOM VZDELÁVANÍ – 6 hodín
- Genéza inkluzívneho vzdelávania
- Čo je inklúzia? Znaky, príčiny a postupy v segregácii, integrácii a inklúzii.
- Čo je inkluzívne vzdelávanie? Inklúzia na úrovni školy. Inklúzia na úrovni triedy.
- Efekt ťahu namiesto tlaku. Vnútorná motivácia vo vzdelávaní
- Pyramída inkluzívneho vzdelávania
- Soft skills alebo mäkké zručnosti = EMOČNÝ ZDROJ
- Hard skills alebo tvrdé zručnosti = INTELEKTUÁLNY ZDROJ
- Kľúčové kompetencie pre 21.storočie
- Model 4H zručností pre život v inkluzívnom vzdelávaní
- Aplikačné úlohy – tréning vybratých kompetencií zameraných na inkluzívne vzdelávanie
MEDZIĽUDSKÉ VZŤAHY, ŠIKANA, MOBBING – cez aplikáciu ZOOM 2 hodiny
- Vzťahy a ich význam
- Autonómia a vzťahovosť – dve potreby
- Inakosť a tolerancia
- Šikana a znaky šikanovania. Mýty o šikane
- Aké hodnoty sa preferujú dnes?
- Najúčinnejšia je prevencia
- Prekážky v odhalení a diagnostike šikanovania
- Niektoré typické znaky obete. Ako pomôcť obeti
- Hry a aktivity na scitlivovanie vzťahov triede
- Šikanovanie na pracovisku môže mať rôzne podoby
- Čo nie je mobbing
- Kam sa obrátiť pre pomoc
ZVLÁDANIE ZÁŤAŽOVÝCH SITUÁCIÍ – cez aplikáciu ZOOM 2 hodiny
- Najčastejšie zdroje stresu
- Stresor, stresová reakcia
- Záťaž , odolnosť a stres
- Kritická udalosť
- Model reziliencie
- Automatické myšlienky
- Metóda bludných kruhov
- Možné postoje k stresu
Metódy pomáhajúce riešiť stresové situácie
Ukážky a aktivity
4. AKTUALIZAČNÉ VZDLÁVANIE V OBLASTI NOVÉHO KURIKULA
nového kurikula v zmysle Zákona 138/2019 Z.z. v znení neskorších predpisov
- Úvod do problematiky kľúčových kompetencií a ich uplatnenie v oblasti
nového kurikula - Jednotné chápanie pojmov hard skills a soft skills
- Čo sú kľúčové kompetencie a ich vplyv na rozvoj osobnosti žiaka
- Pozorovanie a odkrývanie kompetencií žiaka a možnosti ich využitia
- Behaviorálny prístup a rozvoj kľúčových kompetencií žiakov vo výchovno
– vzdelávacom procese - Inovatívne formy a metódy podporujúce kritické myslenie žiakov, ktoré
vedie k porozumeniu a rozvoju osobnosti žiaka v osobnostných a
sociálnych kompetenciách s dôrazom na aktívne učenie sa žiakov
v zmysle cieľov nového kurikula - Tvorivé prístupy vo vyučovaní, zážitkové učenie podporujúce kritické
myslenie a sebaúctu - Typické prejavy šikany a kyberšikany
Cena: dohodou
V prípade záujmu nás môžete kontatkovať cez tlačítko nižšie, radi odpovieme na Vaše prípadné otázky.