Učiteľ, ktorý pozná potreby a perspektívy svojich žiakov vie,

ako zasadiť semienka vedomostí, podporiť ich rast a riešiť problémy, ktoré sa v procese objavia.

Bez tejto empatie a porozumenia by sa výučba mohla stať len mechanickým procesom bez života a efektivity.

Rozvoj osobnosti pedagóga je fascinujúca cesta plná výziev, kde si učitelia osvojujú nielen odborné vedomosti, ale predovšetkým mäkké zručnosti, ktoré sú dnes v oblasti vzdelávania neoceniteľné, ale dostupné v rámci inovačného vzdelávania pedagógov.

Inovačné vzdelávanie pedagógov je kľúčovým prvkom, ktorý podporuje ich profesionálny a osobnostný rozvoj. Združenie K.A.B.A. Slovensko ponúka tento revolučný prístup, ktorým učitelia umožňuje získavajú nielen odborné vedomosti, ale predovšetkým mäkké zručnosti, ktoré sú dnes v oblasti vzdelávania neoceniteľné.

Na Spojenej škole J.A. Jedlíka v Nových Zámkoch sa konalo inovačné vzdelávanie s názvom „Kľúčové kompetencie ako základ profesijného rozvoja“. V období od 25. marca do 29. apríla 2024 sa ho zúčastnili vybraní pedagógovia pod vedením skúseného lektora, PhDr. Andrey Nagyovej, ktorá svojimi odbornými znalosťami a prístupom vždy prispieva k úspechu kurzu.

Kurz sa sústredil na rozvoj mäkkých zručností, ako je efektívna a nenásilná komunikácia, riešenie problémov a konfliktov a zvládanie záťažových situácií v školskom prostredí. Tieto zručnosti pomáhajú pedagógom vytvárať podporujúce a pozitívne vzdelávacie prostredie pre žiakov.

Po dvoch týždňoch prípravy účastníci kurzu úspešne ukončili vzdelávanie záverečnou skúškou a aj ich pripravenou prezentáciou a každý získal osvedčenie o jeho absolvovaní a úspešnom ukončení. Tento certifikát potvrdzuje ich schopnosť aplikovať nadobudnuté znalosti v praxi a prispieva k ich profesijnému rozvoju. Získané poznatky vedia rovnako využiť aj v bežnom súkromnom živote.

Vďaka inovačným programom vzdelávania, ktoré poskytuje združenie K.A.B.A. Slovensko, môžu pedagógovia efektívne prispievať k zlepšeniu kvality vzdelávania na školách.

Spätná väzba a reakcie pedagógov na inovačné vzdelávanie :

Ktoré témy Vás zaujali a prečo?

  • Dá sa povedať, že ma zaujali všetky témy. Asi najviac efektívna a nenásilná komunikácia- pochopenie druhej strany. Aj efektívne riešenie konfliktov. A zaujala ma aj téma zvládania záťažových situácii.
  • Efektívna komunikácia a zvládanie záťažových situácií
  • Zvládanie stresu, lebo to viem uplatniť nielen v školskom živote.
  • Sebareflexia vlastných kľúčových kompetencií, riešenie konfliktov, NVC, zvládanie stresu… To by som tu musel vymenovať celý obsah kurzu! Neviem dostatočne zdôrazniť svoje poďakovanie a nesmierne ocenenie, že ste nám túto symfóniu informácií poskytli, aby sme lepšie porozumeli sebe a iným. Čokoľvek by ste vynechali v kurze, by mi istotne chýbalo! Bolo to všetko AKURÁTNE!
  • Zvládanie stresu
  • Komunikácia a riešenie konfliktu
  • Všetky boli veľmi zaujímavé.
  • Efektívne riešenie problémov a konfliktov.
  • Riešenie konfliktov. Školenie poskytlo perfektné techniky na riešenie konfliktných situácií.
  • Najviac to boli riešenie konfliktov a zvládanie záťaže. Hlavne kvôli konfliktnej osobe na pracovisku.
  • Všetky témy boli prospešné.
  • Stres.
  • Konflikty a ich zvládanie. Pre lepšiu pracovnú atmosféru.
  • Riešenie konfliktov, sebapoznávanie, aktivity na zvládanie stresu.
  • Konflikt, riešenie konfliktu – aktivity.
  • Riešenie konfliktných situácií, z dôvodu častého výskytu v pedagogickej praxi.
  • Asertivita, empatia a aktivity.
  • Asertívne komunikačné techniky- praktické ukážky.
  • Mňa zaujala najviac téma stres, stresové situácie a vnímanie stresujúcich podnetov.

Odporučili by ste tento kurz Vašim kolegom? Vaše zdôvodnenie prečo?

  • Určite áno. Takýto kurz by mal byť povinný pre všetkých kolegov. Možno by sa viac predchádzalo nedorozumeniam ako medzi kolegami, tak aj medzi žiakmi.
  • Áno, kurz aj skúška prebehli v rodinnej atmosfére a naučila som sa veľa využiteľných vecí.
  • Áno. Každý pedagóg by mal absolvovať takéto kurzy. Mnohých by to posunulo v ich práci.
  • Áno na 100%!!! Pretože, ak budeme rozumieť sebe a iným, budeme mať zdravé vzťahy. Ak budú iba zdravé vzťahy, budeme všetci šťastnejší a zdravší. Tak isto by som to odporučil i pre žiakov 4. ročníka, ako majú finančnú gramotnosť, mali by mať aj hlavne schopnosť lepšie porozumieť sebe a tiež iným. Prosím, bolo by to možné implementovať aj do smerníc ministerstva školstva ako povinnú výbavu pre maturantov? No a na záver, ktokoľvek, kto by neabsolvoval tento kurz, a nevykonal testy z EQ by nemal pôsobiť v žiadnej vedúcej funkcii!!! Pre mňa je Váš kurz jedným z najvyššou hodnotou, ktoré som doposiaľ absolvoval.
  • Áno, prínosné pre prax aj život.
  • Áno, jednoznačne. Podľa mňa každý pedagóg by mal absolvovať toto, alebo podobné školenie.
  • Určite áno, pre mňa bol veľkým prínosom.
  • Áno. Lebo atmosféra bola priateľská a prístup humánny.
  • Áno, kurz ponúka užitočné témy, dobré aktivity , panovala skvelá nálada.
  • Nie len BY som odporučil ale aj odporúčam. Okrem príjemného spracovania tém fungovalo školenie aj ako teambuilding na utuženie i keď menšieho kolektívu.
  • Prospešná komunikácia.
  • Jednoznačne.
  • Áno. Človek si často ani neuvedomuje, čo všetko ešte nevie, alebo čomu všetkému nevenuje dostatočnú pozornosť.